انواع لاک ژل

مدیر فروش
15 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

انواع لاک ژل را می‌توان بر اساس رنگ یا نوع استفاده تفکیک کرد. اما اگر بخواهیم قضیه را ساده‌تر از این حرف‌ها بگیریم، منظورمان از انواع مدل لاک ژل آن‌هایی است که هنگام خرید، دنبالشان می‌گردیم و اسمشان را بسیار شنیده‌ایم. در این مقاله می‌خواهیم همان اسم انواع لاک ژل را مو به مو بررسی کنیم.

لاک ژل چیست؟

قبل از اینکه انواع لاکژل را بشناسیم، بهتر است یک بار برای همیشه یاد بگیریم که لاک ژل چیست؟ لاک ژل‌ها نوعی لاک‌اند که برخلاف لاک‌های معمولی، در هوای آزاد خشک نمی‌شوند و باید در نور دستگاه uv یا led قرار بگیرند. فرمولاسیون لاک ژل‌ها به گونه‌ای است که تنها در این نورها خشک می‌شوند. لاک ژل‌ها ماندگاری بسیار بیشتری از لاک‌های معمولی دارند. برای اطلاعات بیشتر، مقاله لاک ژل چیست را مطالعه کنید.

انواع لاک ژل بر اساس طرز استفاده

لاک ژل‌ها در دو دسته کلی لاک ژل تک‌مرحله‌ای و سه‌مرحله‌ای جا می‌گیرند. اصلی‌ترین تفاوت لاک ژل تک مرحله ای با سه مرحله ای در طرز استفاده‌شان است.

لاکژل سه مرحله‌ای: همان‌طور که از نامش پیداست، لاک ژل‌های سه مرحله‌ای در سه مرحله جداگانه زده می‌شوند. احتمالاً در اکثر سالن‌ها این روش را زیاد دیده‌اید. دوام این نوع لاک ژل‌ها بالاتر است و به همین دلیل اکثراً‌ از نوع سه مرحله‌ای استفاده می‌کنند. اما این مراحل کدام‌اند؟

الف) استفاده از بیس کت و خشک کردن آن در دستگاه uv یا LED

ب) زدن دو لایه نازک لاک ژل و هر بار خشک کردن آن

ج)استفاده از تاپ کت شاین یا مات و خشک کردن در نور UV/LED

 

لاکژل تک مرحله‌ای: لاک ژل‌های تک‌مرحله‌ای، نیازی به استفاده از بیس کت و تاپ کت ندارند و در یک مرحله انجام می‌شوند. برای دو لایه زدن این لاک ژل، هر بار باید لاک ژل را در دستگاه خشک کنید. البته مشخص است که دوام این لاک ژل‌ها کمتر از لاک ژل‌ سه مرحله‌ای است.

 

 

انواع مدل لاکژل

به جز لاک ژل‌های ساده که رنگ‌های گوناگونی چون لاک ژل قرمز دارند، انواع لاک ژل را می‌توان در چند دسته کلی جا داد:

 

لاک ژله ای

پیش از هر چیز بدانید که برخی از افراد به لاک ژل، لاک ژله‌ای نیز می‌گویند. اما می‌خواهیم درباره یکی از ترندهای این روزها صحبت کنیم. لاک ژله‌ای یا همان ناخن مصنوعی ژله‌ای، به لاک‌های شیشه‌ای و دارای پیگمنت رنگی کم می‌گویند که روی تیپ ناخن کشیده شوند و روی ناخن چسبانده شود.

 

لاک ژله ای

لاکژل چشم گربه ای

لاک‌های چشم گربه‌ای یا لاک مغناطیسی که به لاک آهنربایی نیز نامیده می‌شود، نوعی لاک است که در خود مقداری براده آهن دارد. این لاک‌ها با مگنت ناخن کار می‌کنند. مگنت ناخن یا آهنربای ناخن باعث حرکت براده‌های آهن می‌شود و طرح‌های زیبایی روی ناخن ایجاد می‌کند.

 

انواع رنگ لاک ژل چشم گربه ای 

لاک ژل آیس

لاک ژل آیس نوعی لاک مگنتی است که جلوه‌ای کریستالی به ناخن می‌دهد. درواقع آیس ژل‌ها دارای شاین‌های بسیار ریز برف‌مانندی هستند که با مگنت ناخن حرکت می‌کنند و می‌توان طرح‌های گوناگونی را اجرا کرد. در میان انواع لاکژل ناخن، این مدل به‌تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آیس ژل‌ها می‌توانند تاپ کت اکلیلی (تاپ شاین) نیز باشند؛ یعنی نوعی تاپ کت که اکلیلی است و می‌توان با مگنت به آن طرح دلخواه خود را داد. همچنین آیس ژل را می‌توان روی رنگ‌های مختلف لاک ژل استفاده کرد.

 

لاک ژل آیس 

دیسکوژل ناخن

این نوع لاک ژل‌های دارای ذرات درشت اکلیل هستند. در واقع دیسکوژل نوعی لاک ژل است که درخشندگی بسیاری دارد و تفاوتی با لاک ژل‌های دیگر ندارد. لاک ژل دیسکو را می‌توان برای انواع دیزاین نیز استفاده کرد. شما می‌توانید انواع دیسکوژل ناخن را از وب‌سایت های لتو خرید کنید.

 

انواع رنگ لاک ژل دیسکو

 

 لاک ژل هولوگرامی

رنگ انواع لاک ژل را می‌توانید در لاک ژل هولوگرامی پیدا کنید. این لا ژل‌ها حالتی هولوگرافی دارند و هفت‌رنگ هستند. فرمولاسیون لاک ژل هولوگرامی به گونه‌ای است که نور را می‌شکند. به جز این، می‌توانید از پودرهای هولوگرامی استفاده کنید. کافی است پودر را روی نوچی لاک ژل بمالید یا بریزید.

 

 

لاک ژل هولوگرامی

 لاک ژل حرارتی

لاک ژل‌های حرارتی با افزایش یا کاهش دما، تغییر رنگ می‌دهند. یعنی بسته به اینکه در هوای گرم یا سرد قرار بگیرید، رنگ لاک ژل تیره یا روشن خواهد شد. طرز استفاده از این نوع لاک مانند دیگر انواع لاک ژل است.

 

انواع رنگ لاک ژل حرارتی

لاک ژل شاین یا لاک ژل اکلیلی

در انواع لاک ژل، شاید نام شاین را بیش از همیشه شنیده‌اید. لاک ژل‌های شاین دارای اکلیل‌های ریز هستند. تفاوت اصلی لاک ژل شاین و دیسکوژل در اندازه اکلیل‌هاست و لاک ژل دیسکو دارای گلیتر یا همان اکلیل‌های درشت است.

 

لاک ژل شاین 

 

لاک ژل شبتاب و لاک ژل نئون

این نوع لاک ژل در نور شب می‌درخشد. البته نباید لاک ژل‌های شبتاب را با لاک ژل نئون اشتباه گرفت. لاک‌های نئون در نور uv و بلک لایت می‌درخشند و در تاریکی شب، نمایی ندارند. علاوه بر این، پودرهای کاشت نئون نیز وجود دارند که نیازی به استفاده از لاک ژل ندارند و تنها کافی است بعد از اتمام، یک لایه تاپ کت زد و در دستگاه خشک کرد.

 

تاپ کت و بیس کت ژل

قبل از زدن لاک ژل، برای بهتر چسبیدن لاک ژل به صدف ناخن، باید از بیس کت استفاده کنید. در واقع زیربنای ژلیش ناخن، بیس کت است. تاپ کت نیز بعد از لاک ژل استفاده می‌شود تا دوام لاک ژل دوچندان شود و رنگ لاک لب‌پر نشود. تاپ کت‌ها به دو نوع تاپ شاین و مات تقسیم می‌شوند.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفتیم، انواع لاک ژل را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد. در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین و رایج‌ترین انواع مدل لاک ژل را معرفی کنیم. البته رنگ‌های لاک ژل می‌تواند به دسته‌های گوناگونی مثل لاک کروم، لاک پاستیلی، لاک آبنباتی و… تقسیم شود.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.