مزایا و معایب دستگاه های UV و LED ناخن

مدیر فروش
17 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دستگاه های UV و LED ناخن نیز مانند خیلی از دستگاه های دیگر مزایا و معایبی دارند که در این مطلب به آن می پردازیم.

مزایای دستگاه لاک خشک کن

نوع عملکرد و تفاوت دستگاه های UV و LED ناخن با یکدیگر، باعث شده که هرکدام مزایای اختصاصی خود را داشته باشد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزایای هر نوع دستگاه را بررسی می‌کنیم.

مزایای لاک خشک کن UV

مهم ترین تفاوت دستگاه لاک خشک کن UV با LED این است که دستگاه UV کاربرد بیشتری دارد. در واقع دستگاه UV انواع لاک‌ها را خشک خواهد کرد، بنابراین برای سالن‌های تخصصی و بزرگ، خرید یک دستگاه لاک خشک کن UV عاقلانه‌تر است.

مزیت و دیگر تفاوت دستگاه لاک خشک کن UV این است که معمولا این دستگاه‌ها دارای جریان هوای سرد یا گرم نیز هستند. بنابراین می‌توان با خرید یک دستگاه لاک خشک کن UV، لاک‌های معمولی را نیز خشک کرد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، اثرگذاری اشعه UV بر باکتری‌ها است. اشعه UV موجود در این دستگاه، می‌تواند باکتری‌های موجود در سطح ناخن را از بین ببرد. به همین خاطر این مدل دستگاه خشک‌کننده لاک، علاوه بر وظیفه اصلی خود، قادر به افزایش سلامت ناخن است.

مزایای لاک خشک کن LED

تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED با سایر دستگاه‌ها، مدرن بودن آن است. تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها جدیدتر بوده و به همین خاطر، مزایای بیشتر دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت دستگاه لاک خشک کن LED مربوط به سرعت آن است. اشعه‌های LED طول موج کمتری داشته و تمرکز بالاتری دارند. به همین خاطر این دستگاه‌ها می‌توانند ژل‌لاک‌ها را در مدت زمان کمتر از یک دقیقه، کاملا خشک کنند.

دستگاه UV، ژل‌لاک را دیرتر از دستگاه LED خشک می‌کند. همین مسئله سبب می‌شود که پوست بدن مدت زمان بیشتری را در معرض این اشعه قرار بگیرد. سرعت بالاتر دستگاه LED، خطرات احتمالی قرار گرفتن در معرض اشعه را کاهش خواهد داد.

دیگر تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV در میزان طول عمر دستگاه است. حباب لامپ‌های دستگاه LED تا 50 هزار ساعت قادر به کار هستند. علاوه بر طول عمر بالا، برق بسیار کمتری نیز مصرف می‌کنند.

معایب دستگاه لاک خشک کن

ناگفته پیدا است که همه ما از ضررهای احتمالی و معایب دستگاه‌های لاک خشک‌کن مطلع هستیم. هرچند قرار گرفتن در معرض اشعه برای مدت کوتاه، چندان خطرناک نیست. با این وجود، تکرار این کار در بازه‌های زمانی طولانی، نگرانی‌های مختلفی را ایجاد کرده است. در ادامه، برخی از معایب انواع دستگاه لاک خشک کن را با هم بررسی خواهیم کرد.

معایب دستگاه های UV

مهم‌ترین تفاوت انواع دستگاه های لاک خشک کن UV و LED، در میزان ضررها و معایب هر کدام است. دستگاه خشک‌کننده لاک UV به دلیل تابش اشعه UV، می‌تواند باعث خشکی، لکه و یا پیری پوست شود. البته می‌توان تنها با استفاده از ضد آفتاب و یا کرم دست مناسب، این مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

یکی دیگر از معایب لاک خشک‌کن UV، میزان برق مصرفی آن است. میزان برق مصرفی این دستگاه بیشتر از دستگاه LED بوده و البته طول عمر کمتری نیز دارد. این موارد در طولانی‌مدت می‌تواند هزینه‌های کلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین چه برای استفاده شخصی یا حرفه‌ای، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید.

معایب لاک دستگاه های LED

یکی از مهم ترین تفاوت های دستگاه لاک خشک کن LED و UV، نوع ژل‌لاک‌های مورد استفاده است. در واقع شاید تنها عیب و تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED همین باشد. دستگاه لاک خشک کن LED تنها قادر به خشک‌کردن برخی از ژل‌لاک‌های اختصاصی است. در صورتی که مواد موجود در ژل‌لاک‌ها با دستگاه LED تناسب نداشته باشند، نمی‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

دومین عیب و تفاوت دستگاه لاک خشک کن LED، قیمت تقریبا بیشتر آن با دستگاه UV است. بنابراین در صورتی که بودجه اولیه شما محدود باشد، احتمالا نتوانید به‌راحتی یک دستگاه LED را خریداری کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.