تفاوت دستگاه های UV و LED ناخن

مدیر فروش
17 شهریور, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

ترمیم ماهانه ناخن‌های دست و پا، به استفاده از انواع ژل‌لاک‌ها و البته خشک‌کننده‌های لاک منجر می‌شود.

فرقی نمی‌کند که شما به انواع سالن‌های تخصصی ناخن مراجعه کنید یا تنها به مانیکور در خانه علاقه داشته باشید؛ در هر صورت برای داشتن لاک‌های زیبا و درخشنده باید از دستگاه های لاک خشک کن استفاده کنید. با توجه به این مسئله، درک تفاوت دستگاه های UV و LED ناخن با یکدیگر، یک موضوع مهم است.

 

ظاهر کلی دستگاه های UV و LED ناخن

همه دستگاه‌های خشک کننده لاک، دارای یک محفظه برای قرار دادن دست و یا پا هستند. حالت کلی شکل ظاهری آن‌ها بسیار شبیه بوده و تنها عملکرد درون محفظه، تفاوت دارد. در برخی محفظه‌ها، فن‌های تولید هوا و در برخی دیگر اشعه UV و البته در بعضی از این دستگاه‌ها، اشعه نور LED وجود دارد.
تفاوت دستگاه های UV و LED ناخن بر اساس نوع تکنولوژی مورد استفاده در هر کدام است. در برخی از دستگاه‌ها با تابش نور UV و در برخی دیگر با نور LED، ژل‌لاک‌ها خشک می‌شوند. علاوه بر این دو مدل، مدل دیگری نیز وجود دارد. فن لاک خشک کن با تولید هوای سرد یا گرم، می‌تواند لاک‌های معمولی را به‌راحتی خشک کند. هرچند این دستگاه برای مصارف خانگی مناسب‌تر است. در ادامه، عملکرد انواع دستگاه لاک خشک کن را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

دستگاه لاک خشک کن UV

ژل‌لاک‌ها برای خشک شدن کامل، به نور UV یا LED نیاز دارند. مواد موجود در ژل‌لاک‌ها، با قرار گرفتن در معرض تابش نور LED یا UV، تغییر می‌کند. ساختار مولکول‌ها در این فرآیند، تغییر یافته و به پلاستیک سخت و مقاوم تبدیل خواهند شد.
همین فرآیند سبب می‌شود که ژل‌لاک‌ها مدت طولانی‌تری درخشنده و مستحکم باقی بمانند. طول موج اشعه UV، گسترده و وسیع‌تر است. تمام مولکول‌های موجود در ژل‌لاک، باید به‌آهستگی تحت اشعه UV تغییر کنند. در نتیجه خشک شدن لاک با دستگاه لاک خشک کن UV زمان بیشتری لازم دارد.

 

لاک خشک کن LED

تکنولوژی لاک خشک کن LED شباهت زیادی به دستگاه UV دارد. با این وجود، طول موج لاک خشک کن LED محدودتر بوده و تمرکز بیشتری دارد. به همین خاطر ژل‌لاک در معرض این دستگاه، سریع‌تر خشک می‌شود.
تفاوت انواع دستگاه های لاک خشک کن LED و UV تنها به سرعت کار آن‌ها محدود نمی‌شود. دستگاه لاک خشک کن UV می‌تواند انواع ژل‌لاک‌ها را خشک کند، اما دستگاه LED تنها ژل‌لاک‌های اختصاصی را خشک خواهد کرد. بنابراین پیش از خرید هر نوع ژل‌لاک، تکنولوژی مورد نیاز برای خشک کردن آن را بررسی کنید

جمع‌بندی تفاوت دستگاه لاک خشک کن

فاوت دستگاه لاک خشک کن LED و UV در مزایایی است که هر کدام ارائه می‌دهند. دستگاه LED سریع‌تر بوده، قیمت بالاتری دارد و البته تنها برخی ژل‌لاک‌های مخصوص را خشک می‌کند. دستگاه UV قیمت مناسب‌تری دارد، تمام ژل‌لاک‌ها را خشک کرده و تنوع بالاتری دارد. برترین دستگاه‌ها تنها به نوع استفاده و نیاز شما بستگی دارد. بنابراین تفاوت دستگاه لاک خشک کن های مختلف را در نظر گرفته و با توجه به نوع کار خود، یکی از متناسب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.