نکات مهم ژلیش کردن ناخن

مدیر فروش
16 مرداد, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

نکات مهم ژلیش کردن ناخن

یکی از ویژگی های مهم ژلیش این است که علاوه بر زیبایی، با ایجاد لایه ای ضخیم روی ناخن طبیعی باعث می شود که طول عمر آن بیشتر شود. بنابراین بسیار ناراحت کننده می باشد که با چروک شدن یا ورقه ای بلند شدن لاک، ژلیش خراب شود. در این مطلب ترفند و نکات مهم ژلیش کردن ناخن را بیان نموده ایم که رعایت آنها به شما کمک می کند تا ماندگاری ژل پولیش خود را افزایش دهید.

1-خشک بودن دست ها

قبل از زدن لاک ژل، دست خود را چند ساعت خشک نگه دارید. اگر کمی آب روی دست باشد، موردی ندارد. بهتر است بعد از استحمام ناخن ها را  لاک ژل نزنید. و بعد از آن هم بلافاصله ناخن ها را نشورید.

2-سالم بودن صدف ناخن

لاک ژل باید روی صدف ناخن سالم زده شود. در غیر این صورت پیوند و اتصال لازم بین سطح ناخن و مواد ژل برقرار نمی شود. و همین امر باعث ورقه ای و خراب شدن ژلیش ناخن می شود. همچنین لاک ژل با ایجاد لایه ای ضخیم روی ناخن مانع از رسیدن اکسیژن کافی به آن می شود. و ضعیف شدن ناخن را به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است ابتدا اجازه دهید مدتی صدف ناخن ترمیم و احیا شود. و بعد از آن ناخن را ژلیش کنید.

3-مانیکور و زیرسازی

مانیکور و زیرسازی اولیه ناخن قبل از زدن لاک ژل بسیار مهم می باشد. درست انجام نشدن مراحل آنها می تواند باعث کنده شدن ژلیش شود.

همچنین به این نکته توجه نمایید. که برای ژلیش باید از پرایمر ژل که غیر اسیدی می باشد، استفاده کنید. زیرا پرایمر اسیدی باعث خورده شدن لاک ژل می شود.

4-استفاده از ضد قارچ مناسب

از یک ضد قارچ مناسب و با کیفیت برای دهیدراته کردن ناخن ها استفاده نمایید و اجازه دهید تا خشک شود. ضد قارچ رطوبت اضافی، چربی و آلودگی سطح ناخن را از بین می برد و زیرساز مناسبی برای کاشت فراهم می آورد.

استفاده از ضد قارچ نامناسب ممکن است باعث بلند شدن ژلیش از روی ناخن شود.

5-بافرکشی

با بافر 220 گریتی یا بالاتر روی ناخن را خط و خش بندازید و چربی آن را بگیرید. اما دقت داشته باشید که شما قصد ندارید که سطح ناخن را صاف نمایید پس از فشار بیش از حد و بافرکشی زیاد خودداری کنید. بهتر این است که بافر از یک سمت کشیده شود.

نکته:

1-بعد از کشیدن بافر، بقایای اضافی ناخن را با الکل و پد پاک کنید. وجود آنها در زیر لاک ژل باعث بلند شدن ژل از روی ناخن می شود.

2-وجود چربی روی ناخن ها باعث بلند شدن ژلیش می شود، پس دقت نمایید که حتی ذره ای چربی روی ناخن ها باقی نماند.

3-مراقب باشید و از بافرکشی بیش از حد ناخن خودداری نمایید زیرا این کار ممکن است باعث آسیب به صدف ناخن ها شود.

6-استفاده از بیس کات مناسب

بیس کات های مختلف را امتحان کنید تا بهترین را بیابید. برخی بیس کات ها دارای پوشانندگی قوی هستند. به همین علت مانع از کنده شدن ژلیش می شوند. اما ریموو آنها سخت می باشد و برخی دیگر برعکس.

زدن باندر ژل به جای لاک بیس کات می تواند به بلند نشدن ژلیش بسیار کمک کند. ولی این نکته شایان ذکر است. که استفاده از باندر ژل، ریموو و پاک کردن لاک ژل را دشوار می کند. بنابراین فقط در مواردی که مشکل بلند شدن و چروک شدن ناخن ها را دارید، از آن استفاده کنید.

7-زدن لاک ژل به صورت لایه های نازک

لاک ژل را به صورت لایه های نازک روی ناخن بزنید. ضخامت زیاد باعث خشک نشدن لایه های زیرین و چروک شدن ژلیش می شود.

برای ضخیم شدن ژلیش، هر لایه را نازک بزنید و بعد از خشک شدن آن داخل دستگاه یو وی-ال ای دی، مجددا لایه ای دیگر لاک ژل بزنید.

8-بستن لبه آزاد ناخن با قلم

حتما بعد از زدن هر لایه بیس ژل، لاک ژل و تاپ کات، لبه آزاد ناخن را با قلم لاک ببندید. این به معنای رنگ آمیزی انتهای ناخن بعد از هر بار ژل زدن روی سطح ناخن است. که تاثیر به سزایی در بلند نشدن ژلیش دارد. رعایت کردن این نکته به خصوص در مورد بیس کات و تاپ کات از اهمیت بالایی برخوردار است. سپس به سایر نقاط ناخن نگاه کنید و مطمئن شوید که همه سطح آن صاف است.

9-تمیز کردن اطراف ناخن بعد از زدن لاک ژل

هنگام زدن لاک ژل دقت نمایید که با کوتیکول و دیواره ناخن برخوردی نداشته باشد. و در صورت اتصال حتما قبل از قرار دادن دست داخل دستگاه UV-LED با استون و خلال دندان یا پوشر، آن را پاک و جدا نمایید. توصیه می شود که ژل پولیش را با سرسوزن فاصله از ریشه ناخن بزنید، سپس قسمت ریشه را با قلم طراحی نازک یا قلم لاک ژل با احتیاط پر نمایید. با تمرین زیاد می توانید تسلط لازم برای تمیز زدن لاک ژل بدون برخورد با اطراف ناخن را به دست آورید.

اگر لاک ژل روی کوتیکول برخوردی داشته باشد می تواند باعث بلند شدن ژلیش شود. پاک کردن آن بعد از خشک شدن داخل دستگاه UV-LED بسیار دشوار خواهد بود ولی قبل از خشک شدن به راحتی با استون قابل پاک شدن است.

10-استفاده از تاپ کات

کل سطح ناخن را با تاپ کات بپوشانید. هنگام زدن لاک تاپ دقت کنید که به کوتیکول و دیواره های ناخن برخوردی نداشته باشد. اما کل سطح ناخن و روی لاک ژل را کاور کند. در غیر این صورت رنگ لاک مات به نظر می رسد و ژلیش بر اثر لب پر شدن و کنده شدن خراب می شود.

11-بررسی کیفیت لامپ دستگاه UV-LED

کیفیت لامپ دستگاه UV-LED که از آن برای خشک کردن ژلیش استفاده می نمایید نیز می تواند باعث بلند شدن لاک ژل شود. اگر دستگاه شما دارای لامپ قوی نباشد تنها لایه های رویی لاک خشک می شود و لایه های زیرین آن خشک نشده باقی می ماند و این امر باعث خراب شدن و بلند شدن ژل پولیش می شود. در نتیجه انتخاب و تهیه دستگاه UV-LED مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.. ممکن است که لامپ دستگاه شما ضعیف شده باشد. و نیاز به تعویض داشته باشد.

12-مدت زمان لازم برای خشک شدن ژلیش

مدت زمان لازم برای خشک شدن لاک ژل داخل دستگاه UV-LED را رعایت کنید. هر برندی از لاک ژل باید مدت زمان خاصی را داخل دستگاه قرار بگیرد تا خشک شود. که معمولا این نکته روی آن درج شده است. در صورتی که ژل پولیش در مدت کمتری داخل دستگاه یو وی-ال ای دی بماند، چروک می شود و اگر در مدت بیشتری داخل دستگاه باشد، شکننده می شود.

13-قرار دادن صحیح دست داخل دستگاه UV-LED

به اندازه دستگاه توجه نمایید و حتما دست را به گونه داخل آن قرار دهید که همه ناخن ها خشک شود. اگر دستگاه شما گنجایش 4 انگشت را دارد، نباید سعی کنید 5 انگشت یک دست را برای خشک شدن داخل آن قرار دهید. این کار باعث می شود که لاک ژل به خوبی خشک نشود. ترفند جالبی که می توانید برای سرعت عمل خود به کار ببرید و 5 انگشت را در یک زمان خشک نمایید این است که 4 انگشت از یک دست و یک انگشت شست دست دیگر را به صورت همزمان داخل دستگاه یو وی- ال ای دی قرار دهید و پس از خشک شدن آنها، 4 انگشت دست دیگر و 1 انگشت شست دست مخالف را با هم خشک نمایید.

14-نبودن چربی روی صدف ناخن

ریموو کردن لاک ژل قبلی نیاز به استون دارد که ناخن و پوست اطراف آن را خشک می کند. بعد از آن باید از روغن کوتیکول و کرم دست استفاده شود. با این حال اگر قصد دارید بلافاصله مانیکور ژل را انجام دهید، تا بعد از انجام آن از کوتیکول اویل و کرم استفاده نکنید زیرا ممکن است روغن های موجود در آن ها روی سطح ناخن باقی بماند و باعث خراب شدن ژل پولیش شود.

ابتدا ژلیش تک مرحله ای یا ژلیش سه مرحله ای را انجام دهید، سپس در آخر از لوسیون و کوتیکول اویل استفاده کنید.

15-پاک کردن صحیح ژلیش

برای پاک کردن ژل پولیش به هیچ عنوان از اجسام نوک تیز استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به صدف ناخن می شود.

 

موارد گفته شده در بالا از نکات مهم ژلیش کردن ناخن می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.